tisdag, december 15, 2009

Överstyrning

Snööööö, äntligen. Den här arbetsdagen har varit relativt sett enormt lång. Fyfan, helt enkelt. Tydligen så uppfattas arbetstiden ungefär på samma sätt på den Västra sidan av vårt avlånga land. Jag gjorde mitt bästa för att lätta upp den något likgiltiga stämningen med språkliga roligheter. Som tack fick jag bara tillbaka att min XX-grupp inte kommit mig till handa ännu, det har däremot mina kamraters redan gjort. Vad jag nu ska med en massa kartonger med dyra växelprylar i och ingen ram.

Med tungt sinne lämnade jag min arbetsplats bara för att mötas av ett vitt landskap och synen av ett alldeles underbart vitt snömoln från kanonerna på södra. Jag blev så pass glad att jag kopplade ur ESP'n och släppte loss orastade newtonmeter. Jag är lite ovan kände jag, det höll på att gå åt helvete ett par gånger på vägen hem, en gång var riktningen tagen mot en lyktstolpe, en annan gång så var trottoaren alldeles för nära...

För att lätta upp stämningen något så ska jag berätta att jag körde lite skrubb under kvällen. Ju mer skit jag snackar om Monarken desto mer problemfritt går den. Jag körde styrkestak, 5x5, sen lite lagom tröskel därefter. Som uppstart kör jag alltid numera sånt där protokoll med höjning 40W och start på 80W, brukar börja mina intervaller efter tre min på 320. Jag har nu ont i kroppen av styrkestakandet.

3 kommentarer:

Nordström sa...

Nu kom det 0,0005 cm snö här med! Funderar på att släppa loss alla 125 hk på ena framhjulet i V50in... Fast jag vet inte hur man slår av antisladden.

Svanebo sa...

Hmm, jag vill veta vilken som tagit fotot på dig ovan? :) Ruskigt bra tagen bild...sedan att det är en grym bergsget och hyffsad natur glöms lätt bort i detta fall.

Unknown sa...

Tillfället gör fotografen...