onsdag, december 23, 2009

Julträning

Julledighet = tid för vila och lite träning. YR säger att det ska bli lagom tempererat i Sundsvallstrakterna nu i helgen för träning. Jag hoppas att de får igång pistmaskinen på södra, jag skulle gärna vilja trimma litet på skidformen inför det snart stundande Våffelrännet. Har väl hunnit med 4-5 mil klassiskt men någon till mil tror jag inte skadar. Tänkte att jag borde förbättra mitt resultat från i fjol. Men då hade jag nog åkt fler mil, tror jag. Synd att det är klassiskt, inte för att jag på något sätt är bättre på att skejta, bara det att det är roligare, mindre vallande...

Uppgradering av skrubben går som vanligt sakta. Nu lurar jag på en Wattmätare typ quarq och ett enkelt vred bara för regleringen av motståndet på det befintliga tortyrredskapet. Har varit inne på en Computrainer men jag tycker att de är väldigt kostsamma. Fördelen nu att köpa en lös Wattmätare är ju att den kan användas på sommarcykeln också, i teorin i alla fall. Men nu är ju frågan, hur kompatibla är pressfit vevpartier med utanpåliggande lagerskålar? Har inte fördjupat mig mer än att det verkar skilja...

Orkar jag inte skriva nåt mer innan imorgon så:

Grattis på Julafton!

2 kommentarer:

Martin sa...

Bergeforsens skidstadion
2009-12-23 08:14
Nypistade spår!
3,5 km skate
2 km klassiskt

Samuel sa...

Här har vi en meter snö överallt, trots det har jag ej fått fram skidorna än..