måndag, december 14, 2009

Första på nya vintermonstret

Började runt nio med att färdigställa vad som förhoppnings kommer att bli några framtida vintrars träningsredskap. Jag hade redan kommit en bit på vägen i montaget så jag tänkte att jag hinner köra ett par timmar innan lunch... Haha. Right. Halv två kom jag iväg. Blev uppehållen av lite skidor/skidskytte och lunch men jag tyckte nog att det tog lite väl lång tid. 50 meter in i passet började bakskärmen att jävlas. Då var det nära att jag tog en sväng förbi sopstationen jag precis passerat... Men, med några svordomar och lagom överdrivet brukande av våld så löste jag problemet. Rullade den vinterunda jag brukar använda mig av vid kyligt väder, den är alltså kort... Fan, det kändes fint att cykla på is med fungerande bromsar och växlar. Nästan njutbart, det var fan nästan roligt. Tyvärr släckte någon ljuset vid tretiden så jag fick skarva på Monarken.

Tror jag måste se till att tillverka egna "skärmstag" som håller för lite skak. De här som sitter där nu kommer inte att hålla. Hur fan kan de få för sig att tillverka något som är så fruktansvärt klent?

Inga kommentarer: