fredag, december 11, 2009

Inte så spännande

5 timmar igår, i bil. Inte så roligt väder vi har i Sverige nu. Lite roligt var det nu på morgon-TV när de två TV4-programledarna under en intervju med en Kirunabo raljerade över hur mörkt det är, i just Kiruna nu. Trots att mannen från norr hela tiden förklarade "Det är inte så mörkt, vi har snö som lyser upp" så skrattade Stockholmarna åt honom och viftade bort hans argument. Titta ut för fan, genom fönstret. Det finns inget svartare än ett snöfritt Sverige dagarna innan tredje advent, för helvete.

Apropå träning, jag har funderat litet. Fick ju fantastiska träningsverktyg ifrån Aktivitus i våras. Riktigt bra formulerade passbeskrivningar samt förslag på veckoplaneringar, kan verkligen rekommenderas. För mig var det en aha-upplevelse att se på min träning ur en liten annan synvinkel och prova några nya saker. Sånt gillar jag. I vinter blir det Tillbaka-till-rötterna-träning, med en twist. Jag är taggad. Givetvis ska jag slänga in diverse längdtävlingar under tiden också, bara för att. Förhoppningsvis hinner jag åka lite alpint, det förutsätter ju en större mängd av vatten i frusen form.

Visst är skate och styrkestak på TC väldigt likt?

Inga kommentarer: