tisdag, december 29, 2009

ÄNTLIGEN!!

Norra Sveriges viktigaste blogg!? Ok, näst efter min då!
CYKELTRÄSKET

Oj, vilodag, undra vad jag ska skriva för jätteintressant idag då? Har idag slentrianbesökt Birsta, det resulterade i jeans och Muse. Muse verkar vara bra, har bara lyssnat de tre första spåren på vägen hem. Btw, ruthelvetet sprack i Viten. Av kyla. Någon Tysk diplomingenjör borde hängas i kulorna efter en Q7 V12 TDI, eller nåt. Försökte övertala glasverkstaden om att jag nog kanske vill köpa en ruta av dem, eller mitt försäkringsbolag vill... Men nej. Icke. De hade fullt upp med annat än att sälja en ny ruta till mig. Undra vad de har för affärsidé? Säkert en skitbra.

Läste att tävlingslicensen blivit dyrare, dubbelt så dyr till och med. Fantastiskt, tur att vi får så mycket för pengarna, i och med att vi är medlemmar i SCF menar jag. Men, skitsaksamma, det blir säkert bra. Jag har vid flertal tillfällen tänkt skriva elaka saker om diverse kommissarier från tidigare nämnda förbund, men jag skiter i det. Det är säkert bra att de finns. Kanske. Har inte riktigt förstått deras uppgift, men som sagt säkert viktig, att de kostar pengar för den arrangerande klubben och så. Det finns ju inte en chans i helvete att den arrangerande klubben skulle kunna arrangera en tävling utan kommissarier från SCF, som kostar pengar. Nä. Inte. Omöjligt. Jag kan ha fel, givetvis.

2 kommentarer:

Samuel sa...

Fan nu får jag ångest!!

Rickard Mattsson sa...

Du är den andra Audi-ägaren jag hör talas om denna vecka med spräckt vindruta pga. kyla. Kanske ni ska söka upp den där tyska ingenjören ändå? Angående SCF:s avgifter så måste det nog till en rejäl uppryckning av tävlingsarrangemangen för att rädda sporten. Hade kvaliteten varit högre på arrangemangen hade nog fler orkat hålla på.