söndag, oktober 18, 2009

Vår känsla

Fan. Jag skulle vilja på något sätt förmedla känslan jag fått av att cykla de fyra senaste gångerna jag varit ute. Jag brukar hata att cykla på hösten, kallt, slemmigt och blött. Men det biter inte på mig i år. Det funkar inte, jag tycker att det är roligare än någonsin att cykla. Kan bero på LV5, att där kan jag njuta av ständiga kurvor, sköna ojämnheter, trevliga backar och lite skrämselhicka, ibland. Det börjar bli riktigt bra där. Många som cyklat där vilket ju gör att det blir finare. En hel del arbetskraft ligger bakom vattenpassager och krattat underlag. Det är fint att kunna börja med lite smånötande av en typ av terräng, långsam balansövning över hala rötter, hala stenhällar mm. Den är den slinga som jag "hittade" i somras. Efter denna förflyttar jag mig lite längre uppåt till Prologbanan, den är skitsnabb, oteknisk men med lite sköna kurvor och höjdskillnader. Att den dessutom innehåller en backe som gör en lite genomarbetad är inte så dumt. Nöta den några varv, eller delar av den är mycket fint skit. Less? Jaja då flyttar jag mig till Short tracken. 2 min per varv och sväng i sväng i sväng osv. Löjligt roligt att leka med släpp på både fram och bakhjul, någon kommer att hamna i ett träd till slut, så är det bara. Avsluta dagen sedan med XC-banan från Höstrusket, jobba med psyket förbi knästansstenarna och dagen är komplett... Eller nästan, sen är det bara utför Södermalm via BMX-banan och gamla XC-banan. Helvets jävlar. Jag har två mål inför nästa år, träna på teknik i skogen och att gå ner i vikt. Funderar på att köpa liftkort och Reign X. När fan är det vår?

Inga kommentarer: