tisdag, oktober 27, 2009

Början till slutet

Äntligen, flera dagar av total beslutsångest är till ända. 2010 års leksak i korthet preliminär:

Ram: Giant Anthem X Advanced SL
Gaffel: Magura Durin ( SL eller Marathon... 120 mm... mmm)
Bromsar: Magura Marta Magnesium
Resten: XX
Styre, Handtag, Stam, Stolpe: Giant Contact SLR
Sadel: Spec Toupé eller Antares
Hjul: Sun Ringlé Black Flag (förhoppningsvis...), FRM tub, och/eller kanske nåt fint.
Däck: Maxxis av något slag eller trevliga tuber som Dugast.
Jag har ju inget hemma ännu så det kan bli förändringar, inte på ramen dock... Var lite sugen på att Pusha bakdämparen men det är nog för mycket överkurs och kanske till det sämre...

Jag är helt slut nu. Om någon månad ska jag börja fundera på om jag ska träna litet också...

9 kommentarer:

Nordström sa...

Lätt och lagom!

Unknown sa...

Shit! Nu får jag ju ångest för att jag kör XTR nästa år och inte XX. Jag hade valet, men safeade för att jag inte trodde någon skulle vilja köpa beggat.
Men så är jag smålänning också och inte Norrlänning.

Svanebo sa...

Vem f_n vill köpa en gammal XTR grupp nästa år då det ryktas om XTR 10-delat till 2011 :)
Så att sälja XX beggad borde vara lika lätt som att stjäla från barn. Eller så pratar jag bara skit som vanligt, den som lever får se.

Anonym sa...

Kul! Vilket monster det ser ut att bli. :)

Svanebo sa...

Den blir ruskigt fin den där, men jag ska försöka att inte vara sämre :) Man får inte ge klubbkompisarna allt för stort försprång på materialet.

Unknown sa...

Jag tänkte sejfa på XTR jag med, men sen så kom jag på att jag inte vet hur det är ställt med motivationen om ett år... Alltså är det läge att gå "all in", innan det är för sent. Hur det är med begmarknaden för en cykel i den här prisklassen, oavsett växelgrupp tror jag nog de flesta har klart för sig...

Svanebo sa...

Yepp. Cyklar, speciellt MTB är rena rama investeringen!

Anonym sa...

Kan vara så att jag beställde en fs igårkväll, blir en dyr vinter..
//S

Unknown sa...

S, fyfan.