onsdag, oktober 07, 2009

Tuff vinter i antågande

Kikade igenom en tävlingskalender mestadels innehållande lokala motionslopp. Ser ut som om jag nog kommer att tävla mer skidor än cykel 2010...

Fick ett tufft uppdrag via mejl idag. Verkar som om jag ska tvingas dricka kaffe och snacka cykel under DH-tävlingen i Skönvik nu på lördag. Ner i gruvan bara. Har ni vägarna förbi så kommer en av världens största cykeltillverkare att visa några 2010or där. Kanske kan jag tjata med den där ooootroligt slanka och konstiga ramen som bara ska användas till att cykla i en timme, max. Har inte exakt koll på utställningsmaterialet men kanske att även XX och Di2 kommer att vara tillgängliga för otillbörliga närmanden.

Slash-boken går från klarhet till klarhet, läs nåt om Lance istället eller gör som jag, ta fram Economics, Third edition. Den är mer upphetsande.

Idag gjorde jag ett seriöst försök till att köra fyror in da skrubb som morgonpass. Jag var, trött, grinig och hungrig. Benen var stumma och sega men jag försökte övertyga mig själv att jag hade viljan. Tio minuter in, alltså när svetten brutit igenom, lämnar Monarken in. Då var den billig. Det mesta var ganska billigt. Tur att Sverige har strikta vapenlagar, tänk vad som skulle kunnat hända om jag haft en revolver i handskfacket när alla beter sig som idioter i trafiken, det som tändvätska tillsammans med mitt solstrålehumör. Positiva tankar, positiva tankar. Det gick bra, ingen kom till skada.

2 kommentarer:

Svanebo sa...

Håll dig till klassisk skidåkning är du snäll i vinter, för annars blir du så jävla snabb på cykeln tills nästa säsong :)

Unknown sa...

Hoppas att jag får se dig på hemmaplan i Njurunda Runt i vinter. Inte många backar här inte bara stakning och åter stakning (passar väl en cyklist som dig?!). Vill se dig plågas lite ;o)