fredag, oktober 09, 2009

Freitag

Lång transportsträcka den här fredagen. Gjorde inte många vettiga saker idag på jobbet. En hälsoundersökning avklarades, tydligen har jag höga blodfetter. Fick mig undervisning vad jag ska äta och ha på mackan. Jag ska inte äta så mycket ost eller smör. Det var ingen som sa något om bullar, skickade i mig några när jag kom tillbaka till jobbet. Till middag gjorde jag och B pizza. Hade på fyra olika sorters ost och lite pesto, för att vara på den säkra sidan. Jag förstår faktiskt dem som behöver ändra lite på sitt upplägg och bara tuffar på i samma hjulspår, när man blir uppläxad med myndig röst så blir det gärna tvärtom. Jag har svårt för att ta order. Kan själv. Jävla idioter. Men det var inte toppen, leverprov ska tydligen också tas, jag är ju resande säljare, tydligen. Stereotypiskt, säljare dricker en massa sprit, ligger med prostituerade, äter skit och är allmänt på dekis. På fullaste allvar, så tar människan på andra sidan skrivbordet upp dessa saker, alla av dem jag nämnde. Jamen för i hela jävla helvete!? Jag kanske är blåögd, jo det är jag ju faktiskt. Men ändå. Kränkande skulle jag nog nästan vilja kalla det. Fan, undra vad som skulle hända om en manlig läkare skulle förutsätta att en kvinna sålde sin kropp? Nu skiter jag i vilket men det är fan spännande det här med att leva...

3 kommentarer:

Peter sa...

Det är lugnt! De pengarna finns inte som skulle få en prostituerad att ligga med dig.

Unknown sa...

Nä det var ju det som var så kränkande!

Anonym sa...

Tränar man mycket får man ofta högt utslag på blodfetterna men det är de GODA lipiderna, eller vad tusan de heter, som man har högt av. Alltså inget att bry sig i. Den som testar borde veta det.