måndag, januari 31, 2011

Bilar

Vår nya familjesituation belyser min lilla Audi's tillkortakommanden vad det gäller utrymmen. Det är fullt med ett babyskydd + extra människa, ska vi dessutom bli vidlyftiga nog att släpa med en vagn är det kört. Jättekört. Ändå köpte vi en sån där magisk vagn som går att fälla ihop till ingenting. Tänk därtill att någon i familjen skulle vilja ta med sig en cykel, ett par hjul och kanske övernattningsutrustning i form av handduk och sängkläder så blir det till att koppla på den släpvagn på den icke-existerande dragkroken. Så dagarna med en liten busig kompakt är räknade. Nu är utmaningen att hitta något som vi får plats i, men med bibehållen bilnördsfaktor och ända stanna på rätt sida total personlig konkurs. Jag har börjat sondera marknaden och  förbluffas ideligen av bilsäljarnas totala ointresse för en bilsparkande individ i hallen. Det enda att få uppmärksamhet är att sätta sig i en för dyr bil och börja slita i reglage, slå i dörrar på ett obehagligt och dyrt sätt. Då brukar det gå att väcka de döda till liv. Inte alltid, men i bilar över 800' brukar det ta skruv. Problemet är ju att det inte alltid finns så dyra bilar i hallarna. Så med den logiken kommer jag att få åka Mercedes eller BMW baserat på stadens utbud.

6 kommentarer:

Robert sa...

En Mazda 6 hgv. Tdi highpower är bilen för den moderna familjen.

Svanebo sa...

Ingen japps, Bättre med en kines! V70 D5 AWD med R-design.

Unknown sa...

Det blir aldrig en V70, det har jag lovat Robert.

Anonym sa...

Tråkig men kul bil som överraskade mig: Passat TDI DSG 4M R-line.

olmarkus sa...

Kanske en sån här, 344 hk och kyl i handsfacket: http://www.blocket.se/vasternorrland/Audi_S4_Avant_quattro_31823138.htm?ca=4&w=1

Linda sa...

mitt tips är en Hyundai Elantra, gärna en -99:a..ej kombi med lagom mkt rost... oj hoppsan som av en händelse är vår elantra jättemycket till salu!! :)