lördag, januari 01, 2011

2011

Jag har haft lite skrivkramp ett tag, det har liksom inte hänt så mycket jag behövt skriva om. Gymträning och förkylningar är inget som är så spännande att skriva av sig om. Det var något jag retade upp mig på som jag tänkt skriva av mig om, men nu har jag glömt bort vad det var jag blev elak på... Jag är rätt säker att det kan ha att göra med förkortningen SCF, men jag är inte hundra. Förstår inte varför, men jag vaknar upp om nätterna, kallsvettig, skrikandes meningar om att lägga ner, bränna och så vidare, alltid den förkortningen. Måste nog googla och se vad det betyder.

Så, nu stundar ett nytt år, ett helt nytt liv med nya möjligheter. Eller så är idag bara en ny dag, som vilken ny dag som helst, bara det att vi har en kalender som ställer till det med våra stresshormoner och magsyror.

Jag läste att vi måste göra ett test för att få ut vår licens i år. Champinjon eller fusk? Det är ju bra. Att de tar till med krafttag mot doparna. Det vet ju alla att svara man bara rätt på sådana frågor så kommer ingen att dopa sig, någonsin.

Men, jag har i alla fall tänkt att hålla mitt nyårslöfte om att börja röka i år. Funkar inte det så ska jag gå ner i vikt, och börja träna. Kanske ska jag börja leva sundare också. Förutom rökningen då.

Inga kommentarer: