lördag, januari 15, 2011

Rodd

Jag har haft det där bakslaget jag skrev om tidigare. Mitt knä höll inte för flera skidpass på raken och inte heller höll det för att fuska med styrketräningen. Så nu har jag programmerat hjärnan på att göra tre styrkepass i veckan. Med start idag. Som tur är finns det en massa Concept roddmaskiner på gymmet så det är fullt möjligt att åsamka sig själv redig intervallhosta trots beach 2011-träning. Började med att slarva mig igenom en tusing med snitt 1:48. Det var ju rätt ofarligt så jag tänkte att jag skulle pröva en 500-ing... Bara för att se efter hur mycket jag har kvar till de snabba på Glenn Dahls blogg. En bit. Jag slamrade mig in på 1:36. Var under 1:30 rätt länge men sista hundringen gav strypsnara och diverse panik-känslor. Har lite att putsa på och jag har fortfarande inte förstått hur jag ska ha bromsen ställd. Ner under 1:30 på 500 och kanske 6:40 på 2000 borde jag greja innan vintern är slut.

Förutom lite låtsasträning är det mycket väntan just nu...

Inga kommentarer: