söndag, januari 30, 2011

Träning

De senaste veckorna har jag lyckats att minska den nästan obefintliga träningsdosen till nu nära minus. Det är fantastiskt, jag som ändå brukar träna en del, inte jättemycket, men iaf 10 h veckan. Nu kanske jag mäktar med hälften, i månaden... Var på gymmet och slet i några vikter samt  i diverse roddmaskiner; 6.58 på 2000 m idag. Borde kunna förbättra mig med 10% innan vintern är slut. Minst.

Jr håller oss vakna om natten och medan han vilar ut på dagen försöker vi hitta rytmen. Jag har ju snart förbrukat Försäkringskassans tio första dagar och ska således återgå till att göra offerter på jobbet istället för här hemma.

Jag har fabulerat ihop ett önsketänkande vad det gäller träning för vintern, om nu det här satans skitknäet fortsätter att hålla ihop. Faktum är att veckan på BB gjorde det bättre än någonsin, överansträngning?
Planen är att hinna med i alla fall två konditionspass i veckan, skidor eller cykel är skitsamma. Utöver det ska jag försöka att gymma så mycket jag hinner med. Det som är fördelen med gymmet är ju just roddmaskinerna som står där och med dem går det att åsamka sig själv tunnelseende. Vilket ju alltid är av godo. Sen får vi se vad det blir till sommaren, långa mtb-turer med ryggsäck eller stenhård temposatsning?

1 kommentar:

olmarkus sa...

Vi måste ju utforska stigarna här i området i sommar...
/Grannen