fredag, juni 13, 2008

Veckojävel

Fyyfan vad segt det varit den här veckan. Har fan fått slita för att överleva, har precis lyckats producera en (1st) offert på en hel vecka. Normal takt ska vara två/tre i veckan för att täcka heltidstjänst, tror jag, innan tyskland gjorde jag 8 sista veckan plus att jag var på resande fot i tre dagar. Jobbade minst 60h. Fan. Hann träna också. Var 15 min efter världsmästaren på sista etappen veckan efter. Ni fattar att jag tycker att jag är jääääääävligt bra va!? Tror jag ska bli mer självhävdande och egoistisk. Vet inte om det klär mig. Kanske är det pga de senaste två veckorna som jag känner mig som grävlingarna vi såg på sidan av E4an på väg hem från Kolmården nu. Skitsugen på allt helt enkelt. Chips känns grymt lockande, gick och spanade på folköl också. Fan, ska dricka mer öl. Fattar ni att efter det att jag tog mig en bira efter etapperna så lossnade benen och jag hade ingen mer dålig dag!? Sprit är bra skit. Socker också. Vissa skulle nog rotera i graven eller liknande om de sett Micke äta bakelser i Tyskland. Låt mig beskriva: Om man tänker sig en kladdig kaka, fet och full av socker, bakade av en trind Tysk föreningsmorsa som vill väl. Sen, tar man karet med socker som står på det tyska bordet, och, häller över nästan allt innehåll över tidigare nämnda feta och söta kaka, då får man Mickes kaka. Men detta var efter det att vi i smyg spanat på der Olympia sieger Michael Greis och hans hemliga kosthållning. Vad åt då världens bäste skidskytt?? Groddar? Bönor? Kli!? FIBERNÅNTING???? Pasta, vitt bröd och Schnitzel. En ganska liten portion. Fan tänkte vi. Hur ska det här gå? Han fortsatte senare med en STOR öl, tre eller fyra rätt väl tilltagna bakverk i stil med tidigare nämd kaka. Sen satt vi lugna. Sprang och köpte glass, fikabröd och öl. Att äta "nyttigt" är för feta kontorsråttor, eller som vår käre hinderlöpare konstaterade efter en vistelse i Kenya, kost är överskattat... Nu ska jag äta Nutella, det är det nya och det senaste. Träffade en kille som äter satans mycket sånt och han cyklar med all säkerhet ifrån DIG oavsett vem du är som läser detta...

5 kommentarer:

Nordström sa...

Light is for fat people som Paris Hilton sa.

Anonym sa...

Jag håller med Nordström, det finns uppenbara risker med matkontroll. Senast jag stod på en våg var 1985. Det är ganska ointressant vad man väger så länge man inte är brottare och måste väga in i rätt viktklass. Mera bakelser och winerbröd.

Unknown sa...

Amen!

Tom sa...

Nutella är fina grejer! Lysande på pannkakor!

Anonym sa...

Äntligen någon som har fattat.