söndag, juni 15, 2008

Rutin

Fan, helgen avklarad. Skönt. Har faktiskt tränat manligt. Lördagen spendarade jag femånhalvtimme i sadeln. Jo, ni läste rätt. Distans är för fjollor. Lajjade på uppemot Indalsskogarna i hopp om att få se en bjärn eller liknande. Såg inte ett skit. Mötte inga människor heller. Lika så bra det. Eller jo, mötte Micke efter åttisexan, lika skoj varje gång jag ertappar någon med att tjuvträna. Han körde på en sån där konstig cykel. Jag hade en riktig, så jag kunde köra på roliga vägar och var inte begränsad till vår Ryska asfalt. Trodde mig för en stund ha hittat en hungerhammare i Loningsskogarna men morsan hade nybakad choklakaka stående hemma så tji fick jag. Vet inte vad jag ska säga om passet i övrigt, kroppen känns ju oförskämt bra trots Tysk misshandel, huvet börjar bli som vanligt igen och det fåniga flinet är borttorkat. Väl hemma efter denna lilla tur så skickade jag i mig två fina Njallor med Nutella. Vitt bröd och choklad/nötcréme måste ju vara så in i helvete bra. Nästan lika bra som öl. Öl drack jag idag för säkerhets skull idag då Micke kört en tvådagars och Brinkeboy blåst i sig så pass att skallen knappt sitter kvar längre. Ganska så skrattretande idag faktiskt. I min jakt på träningssällskap så ringer jag givetvis tidigare nämnda herrar. Den förste är såå klen, "det gååår inte, det gååååår helt enkelt inte", den andre vetifan "...bra seg". Vilka hårdingar... Party with the boys in the evening, train with the men in the morning...

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller som min plutonschef i lumpen sa på morgonssamlingen efter att plutonen varit ute och svirat.
"Kung på natten, kung på morgonen"...