söndag, juni 22, 2008

Fan ta Nordström!

Skitlätt anthem, 10kg med pedaler, men vad hjälper det?



Missförstå mig rätt, jag gillar Nordström. Jag har däremot lite svårare att komma överrens med den slinga han anser vara xc på södra. Men jag har ju anmält mig till SM så då lär jag ju köra lite xc. Fyfan. Kanske är jag gnällig men det gör så ont. Fan. Idag tänkte jag såhär: "jag rullar bara igenom några varv..." prova att rulla den slingan... Fyförsatan alltså. Jaja, kanske blir det en tävling där nån gång, den borde kunna sortera litet. Men jag tyckte ju att Falubanan för några år sedan var väl tuff och liiiite väl utslagsgivande så lite dubbelmoraligt att förespråka denna runda. Men fan, klart det ska vara jävligt. Jag anser mig ju vara halvskapligt tränad och kan andas ganska mycket samt gillar när det gör ont. Idag så hoppades jag på att någon ville ha vänligheten att avliva mig efter EKG-backen, på första varvet. På andra hade alla tankar upphört. Det blev inget tredje. Har inget mer att tillägga.

Hade behövt lite Rohloff, världens bästa. Vi fick en flaska langad till oss av en kille jag inte kan nämna vid namn...


Den visste var den satt den. Utan den hade det inte blivit nån fart på sista CTG-sträckan...

12 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var en liten grabb hade jag en cykel med ett liknande styre som på din hoj, vi kallade det för speedwaystyre, sen var det förstås limpa som sadel, nabbdäck bak och ett ribbat däck fram. Den vägde garanterat minst 14 kg. Husqvarna var namnet på den hojen, odödlig var den.

Anonym sa...

Har du dubbla magura gafflar? :O

Håll i dom ordentligt ;)

Unknown sa...

Limpa hade varit nåt det! Kanske ska skaffa en sån...

Klart jag har två durin, har ju två cyklar ju! Därför har jag en Fox och en Reba också! Dubbelt av allt, det är minimi har jag lärt mig i år!

Anonym sa...

fyfan för dig ;)
Man kanske ska börja jobba så man kan köpa sig en rosa Durin

Nordström sa...

Jag tränar som satan nu för att kunna köra EKG på stora kakan!

Unknown sa...

Men då knakar det liiitet...

Anonym sa...

Om du vill kapa några gram till så kan du ju ta av ventilhattarna!! Att dom skulle vara av trodde jag var ett av grundreglerna för hur en cykel ska se ut :/ kanske andra regler för mtb?

Anonym sa...

Hur går slingan?

Unknown sa...

Mmm tänkte på ventilhattarna, har dem aldrig på, utom nu. Nya hjul, såg så fina och rena ut med ventilhattarna så de fick sitta på...

Nordström sa...

Vem som sköt JFK? Vad gömmer sig på Area 51? Har vi verkligen landat på månen? Slingans sträckning skyddas för sanningen är för brutal för att avslöjas.

Unknown sa...

Vilken slinga????
Det man inte vet mår man inte dåligt av...

Anonym sa...

Hjulen såg fina ut. Men lyckas inte riktigt se vad det är....Något du vill avslöja?
/Göran