torsdag, juni 12, 2008

Sluta leka

Fan, nu idag har jag blivit riktigt eftertänksam. Tysklandsresan har inte varit bra för mig. När jag var där nere längtade jag hem till Sverige men nu när jag är hemma kan jag tänka mig att ta med mig det bästa härifrån och flytta till ett land med bättre vägar och fler höjdmeter per kvadratkilometer. För fan vad viten skulle må bättre där nera och fan vad jag skulle trivas med att smiska uppförsbackar hela dagen. Faktum är att jag mer och mer ifrågasätter varför, i hela helvete, jag bor här, i Sundsvall, längst bort från allt som är nåt det bara går. Jobb? Äh fan tjänar inte mer pengar än att jag överlever och kan köpa dyrfiber så det borde ju gå att ordna annorstädes. Fan, när man kliver ut ur Midlanda och tar taxin mot stan så känns det som om man åkt till Ryssland, nu har inte jag varit i Ryssland så de har det kanske mycket bättre än vad vi har, vad vet jag. Det har även varit riktigt traumatiskt att jobba den här veckan, har mått rätt kasst sen Trans Germany så det har väl bidragit, men satan vad tråkigt det är! Va i helvete!? Ska jag göra det här till pension? Då vetifan... Nån på jobbet sa att det var dags att sluta leka, dvs sluta cykla och tävla då det tydligen är patetiskt när man är över trettio... Jajävlar. Undra vad som är patetiskt, dricka sig appackad på gratissprit eller fylla lungorna med luft? Helvetesjävlar jag skulle behöva bli chef, en hög chef som kan bestämma lite över hur andra ska leva sin dagar, så att det blir nån jävla ordning på folket! Har även denna vecka fått bearbeta frågor om varför vi fick tjejdäng nere i Tyskland, så här är det: de cyklade snabbare än oss. Sen även ett svar på frågan: hur vi kunde vara fyra timmar efter segrarna, jo ser ni, de cyklade ungefär, de 65 mil tävlingen sträckte sig över, ca fyra timmar snabbare än vad Micke och jag gjorde. Fan vi fick stryk av veteraner med, men det är fan ingen nyhet. Det får jag så fort jag sätter mig på en landsvägscykel eller så får jag stryk av juniorer om jag cyklar mtb. Fan, det finns alltid nån som cyklar lite snabbare. Jag är less. Det är precis som det sagts förut, ingen idé att förklara för en som inte förstår...

Jo, förresten. Jag gjorde en formtoppning till Skövde, det resulterade i en sextondeplats. Nu är fan frågan vad jag ska göra av TG-överskottet, om det nu kommer ett sådant? Undra om jag ska köra XC-SM? Fan, det vore läckert. Tror jag ska skita i att cykla långlopp något mer, det kräver så jävla mycket service och skit, XC är fan så mycket smidigare. Bara för att vara säker på att ha det vinnande materialet så beställde jag idiothjul idag. Det blir bra, sen ska jag beställa en storlek mindre på Skinsen, då blir jag tokgiftig, och en Garmin 705 så jag hittar hem.

Micke och jag sa inför sista etappen att vi skulle köpa nya högtalare om vi kom in topp 20. Vi hade inte räknat med att köra in tio minuter på laget framför. Fan att vi ska vara så jävla tjuriga, vi körde ifrån dem med femton minuter, tror fan att vi var före damlaget den dagen också... Det blev dyrt. Fan vad jag ska handla, tur att jag fått bonus.

8 kommentarer:

Nordström sa...

Äh, du blir lyckligare och mer harmonisk bara du får handla lite, det vet du! Så avlossa bonusen och njut av ruset!

Tom sa...

Ja, den där Sundsvallsfrågan plågar mig oftare och oftare också. Funderar på att lossa Alnö från berggrunden, segla ner till Medelhavet och glida mellan Mallorca och franska rivieran efter behag. Alnöborna kommer inte att klaga och skulle de mot förmodan göra det så får de flytta till Stöde eller nåt.

Unknown sa...

Jag tar med mig dynamit så sänker vi brohelvetet till botten i helgen!

Anonym sa...

Höpp höpp!
vad är det för hjul som du beställt?

Unknown sa...

Äh, jag blev tråkig som fan och köpte ett par ZTR Race. De får duga. Det kändes liiite för bökigt med tub. Nästa år kanske det blir sådana.

Anonym sa...

Är det som här hjulen dyu köpt, inget skitpris direkt.http://www.notubes.com/product_info.php/products_id/406

Unknown sa...

Japp, precis sådana. Hoppas de håller, får svälta ner mig till maxvikten...

Anonym sa...

Bökigt med tub?
Njä inte alls, bara dyrt och lätt ;)

/Crosscar