tisdag, juni 17, 2008

Trökigt

Fan, slits mellan hopp och förtvivlan. Ska jag åka sjuttio mil till Eksjö eller inte? Ska jag åka till Sollerö och starta kvart över sju? Ska jag gör si eller ska jag göra så? Anmäld till Gottne är jag, kanske läge att lägga på ett däck på mitt framhjul på aliancen, det hjulet har rullar noll, zero, nill meter. Cykeln har gått 16 mil och är två år gammal. Fan. Ska jag köpa en garmin 705 eller 405? Ska jag sluta äta mat och gå ner tio kilo? Kommer jag att någonsin springa i mina nya löpadojor eller blir de för evigt promenadskor? Skitsamma, fan vilka tankar som snurrar när jag vilar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sollerö rules.

Tom sa...

Ja, ladda med lite sockerkringlor och åk till Mora.

Miike sa...

Kör du Smalhjuling slutar jag umgås med dig!!!! Håll dig i skogen, alla andra tankar är förbjudna

Tom sa...

Slutar du umgås med Micke när han kör smalhjuling, Henrik? Jag vet att han gör det mer eller mindre jämt, i smyg. Micke är landsvägscyklingens bäst bevarade hemlighet.

Unknown sa...

mmm han hade liiiite svårt att förklara vad han gjorde på åttisexan på en smalhjuling i lördags...

Anonym sa...

Det finns ingen som mörkat så mycket när det gäller racer som Mikael, jag har från vanligtvis välunderättade källor fått veta att när vi andrsa sover är han ute på sin racer, han blir livsfarlig på Sollerön.