söndag, oktober 21, 2007

Ingenting


Kent har släppt ny skiva. Jag gillar Kent. Har gjort det sedan Gatufesten för tusen år sen i samband med Verkligen. Har nog aldrig gillat musik så mycket som jag gillat Kent. Kommer ihåg när jag pluggade Linjär algebra i en kolsvart lägenhet till tonerna av Hagnesta Hill. Det var nog ungefär samma årstid som nu fast för många år sedan. Det enda som var tänt i min lägnehet var kökslampan och där försökte jag förstå matriser samtidigt som herr Berg sjöng om känslor på ett sätt man bara förstår då man är runt tjugo. Kent och alldeles för starkt kaffe ur en pressobryggare gjorde så att jag klarade tentan. Har aldrig skrivit så bra som jag skrev på den, ett fel och näst bäst i klassen. Kan faktiskt ha varit mitt livs bedrift då jag är ganska så kass på matte.
Idag bedrev jag verksamheten ute hos grabbarna från Söråker. Sju pers på passet och det blev nästan trångt. Det gick lugnt och fint sånär som på nån trött farsa. Tur att det inte var tävling idag för då hade Kovland varit giftigt. Nu ska jag bara dunka mitt spinningpass imorgon sen så ska jag vila en smula. Den gamla kroppen fick lite rödvinsdopning plus testosteronchips igårkväll så jag kommer bli fruktansvärt bra till nästa år. "Spriten är som krämen, och krämen som är så god" har en Vasaloppsegrare sagt...

2 kommentarer:

Robert Edin sa...

Dom här Kents är det ett dansband?

Nordström sa...

Japp ett mycket bra dansband! Jag har bara Kent och Ingmar Nordströms Saxparty i skivsamlingen.