söndag, oktober 07, 2007

De sänaste


Ännu en helg, ännu en tur runt Gusturleden. Idag var den inte frusen så det var lerigt. Cykeln blev skitig, hatar när den blir det. Som vanligt när dårarna är närvarande blir det svenska öppna i skitsnack, svängiga konversationer om elitsatsning och att lägga av på studs. Inget ovanligt och inget nytt. Jag gillar sådana pass, de är roliga. Det är roligt att ha roligt och det hatar jag faktiskt inte. 55 km är turen. För kort. Satan. Men den går att förlänga ett par mil om man väljer att åka mer grusväg. Grusväg är ju bra, helst om man åker heldämpad plastcykel. Var och klämde på en Magura Durin i förra veckan. Den vägde 1500g med lite emballage kvar. Det verkar lovande att den inte väger 1900 när den ska väga 1480. Det brukar annars höra till vanligheten i cykelbranschen. Att jag väger är en annan sak, som tur är tror jag att mitt nya upplägg kommer att generera en matchvikt nästa sommar på en cirkus 76kg, vilket jag vägde förförra sommaren men inte i somras... Man blir inte tunn av att träna 7h/veckan... Det ska jag råda bot på. Synd bara att Bodil bakat så jävla goda bullar och att det finns så jävla många av dem i frysen! Om jag äter fyra om dan borde de ta slut snabbt och kanske inte hinna göra så stor skada...

5 kommentarer:

Nordström sa...

Ät bullarna och skippa övrig mat.

Tom sa...

Helt rätt! Jag brukar skippa middag om det blir kladdkaka till efterätt!

Nordström sa...

Det är ju inte vad du äter utan att du äter som gör dig tjock... Så helt rätt att sikta in dig på efterrätten om den bedöms vara godare än huvudrätten.

Anonym sa...

Hehe,

Jag äter upp alla godsaker på en gång för att bli av med dom. Annars äter jag ju lite varje dag och då blir man tjock har jag hört.

Unknown sa...

Jag är inne på Öijers teori, lika bra att göra slut på skiten så det inte blir en långvarig exponering. Tänk strålning, en dos är ok men att utsättas en hel livstid är ju skitfarligt...