onsdag, oktober 10, 2007

Höstjävel


Fan, idag var det kallt. Var ute och cyklade en skvätt i mörkret. Brrr fötterna ville inte riktigt vara med i Spec-dojorna. Jag vägrar gå över till vinterskor, det är lika definitivt som att lägga på vinterdäck på bilen. Det verkar vara inne med tränare. Bara så ni vet hade jag en personlig tränare redan 1997! Nu vill jag bara låta meddela att jag inte tänker vara sämre utan har redan som idag konsulterat en blivande tränarkandidat. Förr om åren anförtrodde jag min träning till Nicke Welin-Berger, han hade vänligheten att ta emot en förvirrad ung norrlänning och iaf försöka lotsa rätt. Nu känner jag att jag behöver mera handlingskraft och auktoritet så jag har kontaktat en i fysioligiska kretsar väl erkänd gestalt. Denne person har inte bara de fysiologiska attribut som krävs utan även väl dokumenterad psykoligsk erfarenhet, vilket jag kan behöva i vinter. Jag har fått veta att jag kommer att dra igång med en lång helvetesuke någon gång i början av november. Sen blir det åka av.

3 kommentarer:

Nordström sa...

Jag vill också ha helvetesveckor.

Anonym sa...

Ja det man inte gör bra själv får man be om hjälp med. Ska bli intressant att se vem som drar det vinnande strået till sommaren.

Unknown sa...

Fan om jag bara fick göra det jag är bra på skulle jag inte få göra mycket...

Det ska bli spännande att se vad Fredrik kan trolla fram. Han verkar vara riktigt bra att ta som hjälp.