måndag, juli 23, 2007

Sommardrömmar


Mmm jag har semester. Första dagen idag. Inte så illa. Efter Åreresan har Gullefjun ihärdigt bearbetat mig, han tycker att jag ska köpa en sån där riktigt grovhjuling. Ja inte vet jag, det ser kul ut. Men är det verkligen jag det? Åka en massa utför och ta liften upp? Blir man inte alltför trevlig då? Man kan ju inte bli det minsta distansgrinig och det vill man ju inte att ens nära och kära ska missa, väl? Ja, jag har ångest. Jag är tillräckligt dum för att köpa en sån. Jo det är sant, jag får inte plats med fler cyklar här hemma just nu. Måste helt klart sälja av några. De som hänger löst just nu är XTC'n, jo den är bäst men jag är för gammal att åka stelt. Sen hänger räsern löst, alliancen är kanon. Hur bra som helst. Men, den är varken tillräckligt vit eller ens för den delen italiensk och det matchar inte mina drömmar om lyxfika iförd vita kläder och för dyr (VIT) cykel lite nonchalant lutad mot fikastolen. Tyvärr så saknas ett annat viktigt attribut till denna fantasi, han börjar semestern samma vecka som jag börjar jobba igen... Vafan. Hur ska man kunna ha fyra veckors semester utan att avahandla cykelsportens väsentligheter med en lika (kanske mycket mer...) sjuk människa? Ja det får väl gå ändå. Apropå det, igår föll både Vacchi och Adamsson genom golvet vad det gäller hjältestatus. Ingen av dem rakar benen längre. Vacchi sa till och med att slippa raka benen var det han såg fram emot mest innan han hängde upp hjulen... Å herregud! Hjältarna faller en efter en, i fjol var det Landis, i år V och A. Vad kommer ske härnäst? Värst vore ju om nån kamrat skulle börja förstöra kaffet med sånt skit som mjölk och VANILJ!! Usch... Tur att sånt ALDRIG skulle hända...

2 kommentarer:

Nordström sa...

Nä... Din världsbild är på väg att rasa... Förstår att du är förvirrad nu och av den anledningen tittar på sådana där fethjulingar. Det är för dåligt som Björn skulle sagt. Fan, jag är livrädd att du ska hamna snett och jag känner mig till viss del skyldig till det. Bara du inte hinner gå ner dig för mycket tills uppsträckningen v.34... Om jag skärper mig, lovar du att också göra det?

Anonym sa...

Köp ingen sån nördcykel, på en sån går det väl inte att få maxpuls. Skaffa en italinesk fullblodsracer,tänk att vara så nära en Colnago och inte slå till och inte vilken Colnago som helst. Jag har inte slutat att raka benen.