onsdag, juli 25, 2007

Konsten att vila...


Jag är rätt kass på att vila. Men nåt som får mig stillasittande i ett bra tag är musik. Jag gillar musik, helst om det låter bra. Nu har jag förmånen att kunna avnjuta min favoritmusik genom rätt schysst koppar och papper. Idag har jag börjat med Muse, snart ska jag gå över på lite tyngre grejor. Riktigt vad vet jag inte men nåt skoj blir det. Bara så ni vet är MP3 förkastligt. Tjuvladda ner låtar likaså. Fan, ni har väl märkt vad mycket skitmusik som kommer nu? Det är ju för att ingen jävel har råd att producera skiten längre. Max en kvart i studion per skiva liksom. Hur bra musik hinner man spela in då? På sin höjd hinner de köra Paris Hilton genom en röstlåda till ett gammalt beat som inte ens hon kan missa att följa. Missar hon ändå kan de enkelt justera i efterhand. Nä tacka vet jag den gamla goda tiden då engelsmän släpade in en hel orkester i en lokal nära Abbey Road. Fan, bra musik kommer aldrig att göras igen. Eller jo, några galningar som inte vill tjäna pengar kommer säkert att få fram nåt om går att lyssna på. Tyvärr så lär de ju spela in allt digitalt så det blir skit i alla fall. Nää det ska vara analogt fram till pressning av mediet eller i bästa fall analogt hela jävla vägen till mina öron. Då låter det bra!
Igår var en fantastisk dag för cykelsporten. Vino åkte dit. Jag har alltid gillat Vino, jag gillade iofs Landis med. När jag tänker efter så har jag alltid velat ha en BMC cykel oxå. Tror inte det är nån som cyklat på BMC som klarat ett dopingtest, Tyler, Landis, Vino och ett helt jävla gäng till... Är de så dåliga att man måste dopa sig för att kunna cykla på skiten?? Iofs cyklade Janne på giant och han klarade inte heller de svåra proverna på ett bra sätt. Ja herrejävlar vad dumma i huvet de är.
Men jag hade en bra odopad dag igår. Cyklade lite på banan i Åsarna och fick se en livs levande legend; Thomas Wassberg. Fyfan det är inte utan att man känner en viss respekt när man står nära honom, han ser rätt hård ut fortfarande. Mitt tips är att masterstarten i Åsarna inte består av endurförare utan av en hård gammal skidåkare som cyklar för i 72 km och visar vägen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Old is beutifull.

Anonym sa...

Henrik!
Vad tycker du om banan..?
mvh Johan

Unknown sa...

Banan verkar vara skitbra! Det vi åkte var bäst i Sverige!