måndag, juli 30, 2007

Diesel Power


Jag har äntligen fattat det. Jag är ju en diesel! Har ju alltid problem i början av tävlingarna men ju längre det blir desto bättre går det. Undra om det är alla dumma niominutersintervaller jag kört i min ungdom som förstört mig? Det jag inte har i toppfart får jag ta igen på dumhet och bränsleförbrukning. Men hellre det då än inget alls. Såhär dagen efter Åsarna börjar kroppen bli stel. Har inte kört någon aktiv vila idag då jag inte är så sugen att sätta mig på en sadel... Imorrn funderar jag på en joggingtur eller liknande, på onsdag borde jag vara mogen för ett cykelpass igen. Det sliter på att ha lätt sadel... Frågan är om jag kanske har för tung sadel ändå, jag menar ska jag ändå ha ont efter tävlingar kan ju sadeleländet få vara ännu lättare. Får väl ta och beställa en 65g tung Becker Carbon så har jag det lättaste. Vägde in Anthemen lite oseriöst innan tävlingen. typ 11,2 kg med pedaler och flaskställ. Inte skitlätt men lagom. Sen bytte jag däck till Fast Fred icke UST och Stan's sörja lagom till tävlingen så den borde väl landat på 11 blankt. Har sett nån som har en Advanced som väger 9,4 kg. Det är fan starkt jobbat att få ner vikten så pass. Jag skulle väl iofs kunna spara några hekton bara genom att samordna de prylar jag har hemma just nu men vem fan orkar det? Bättre att vila en timme extra som vissa skulle ha sagt men inte gjort...
Klurar på att köra Storsjön runt till helgen. Kan det vara kul måntro? 19 mil landsväg? Är det jag det? Knappast men väl värt ett försök. Ska jag vara med ska jag stöta från start. Så nu har jag avslöjat min hemliga taktik...
Fan såg att jag missade att svära i mitt förra inlägg. Ni får ha förståelse, hade ju precis tagit personligt rekord i LL så jag var knappt folkilsk plus att jag var nyäten och trött som fan. Orkade helt enkelt inte vara elak. Idag känns det bättre och jag känner hur jag börjar få kraft att vara det igen. Så fyfan nu jävlar ska det bli åka av igen! Fan. Satan.
Btw tur att diesel börjar bli tävlingsdugligt...

1 kommentar:

Miike sa...

Fasiken vila 1 timma du istället för att skruva sönder skit cykeln!