söndag, juli 29, 2007

Grop

Ok, nu börjar jag förstå kroppeländet. Att bara träna hårt gör en inget bättre. Under säsong är det alltså mjukistofflor på när det gäller Watt och annat roligt. Idag körde jag i Åsarna. Jag blev 15e man. Varken tjejdäng eller lossnande styren idag. Försökte inte heller ligga först i starten utan letade upp dem jag vet är där jag vill vara i mål. Chansade inte utan körde med insidan. Jag har insett vikten av att ha med sig åtminstonde ett bra resultat från säsongen. Nej alla var inte där, men eliten var där och det kändes som 15 min efter segraren på den banan är MVG för en övertränad 4x4-cyklist... Banan var fostrande. Tekniskt mycket enkel, bara att sikta och borra ner huvudet. Jag hade nog önskat lite mer klotigt. Höjdmeter fanns det gott om, väldigt gott om. Kallt var det, och så regnade det. Kändes faktiskt som om det skulle börja snöa och helt fel ute var jag inte i de tankarna för det kom ju en del i Vemdalen en bit bort. 2.1 drycken var grym, lite mer salter och magnesium i den och jävlar vilket raketbränsle. Jag slogs med krampen idag, redan efter 35 km börjad låren skrika. Inte bra tänkte jag så jag famlade efter en GT-tablett, men tappade alla jag hade. Som tur var har jag snälla klubbkamrater och Andreas bjöd mig på en livsviktig tablett. Vi samåkte en hel del idag, han drog mig uppför och jag spårade i skogen. En FS till den grabben och topp tio är ett faktum. s
Nu har jag faktiskt ont precis överallt. Precis som det ska vara då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt! Hoppas att flytet håller i sig resten av säsongen nu.

Anonym sa...

Kul med framgång. Och smärtor. Allt bra på samma gång liksom.

Nordström sa...

Riktigt bra alltså!

Unknown sa...

Smärta är det bästa som Björn skulle sagt. Sundsvall skulle varit mer som Falun, med fler cyklister och nån CX-tävling så skulle vi kanske bli lite snabbare här i norr.