torsdag, juli 26, 2007

Blåögd


Nu åker de dit, allihop. Lilldansken fick sparken av sitt eget lag. Det är bra, det är den enda vägen att gå. Nu när arbetsgivarna börjar dra öronen åt sig så blir det kanske förändring inom cykelsporten. Hoppas att sponsorerna ställer såna krav på sina lag att systematisk doping upphör snarast. Men samtidigt så finns ju det underliggande problemet att varenda jävel kan dopa sig, hur lätt som helst. När jag var arton fick jag frågan om jag "behövde något". Skulle jag vilja så hade jag nog skaffat fram både det ena och det andra tills senare ikväll. Det är svårare att hitta nån som säljer Maxim i den här stan... Det är sjukt. Gå på valfritt gym så lovar jag att rätt många aktiva är preparerade. I vintras gjordes ju en rajd mot Friskis där man testade tre aktiva, två åkte dit... PÅ FRISKIS!!!! Så då kan man ju undra varför det skulle vara annorlunda inom uthållighetsidrotten i Sverige? Jag har mig veterligen aldrig blivt dopingtestad, jag är ju inte heller tillräckligt bra för att testas... Nä jag har inte dopat mig heller, förutom då Bricanyl och den där allergisprutan jag tar under sommaren, men de har jag papper på att jag får ta. Och de pappren var svåra att få... nä. Promenera in i en hälsobutik eller läs en idrottstidning så är de fullsmetad med reklam om preparat som ger, maximal tillväxt, Anabolic..., kortare återhämtning, ökad förbränning, ökad prestationsförmåga, på laglig väg. Samtidigt så skriver man på annan plats i tidningen att det är fult att dopa sig... Men hur långt är steget till det som är olagligt när allt handlar om att flytta gränsen? Hur många är det som går över den? Nu ligger ju cykelsporten rätt pyrt till, iaf i Sverige. Men samtidigt så blundas det rätt hårt för vad våra hockeyhjältar pysslar med på andra sidan pölen, eller vad de trasjoxande miljonärerna får för tillskott för att återhämta sig. Men det är ingen idé att skylla ifrån sig på andra. Cykelsporten är en jävla skitsport styrd och utövad av en massa jävla idioter. Trist bara att jag är cyklist, och det är som sagt inget man väljer att vara... Blåögd är jag till råga på allt också... Satan.

2 kommentarer:

Miike sa...

Det finns bara ett lagligt sätt att "dopa" sig, min egen 2:1 blandning!! Men FAN jag har samma problem som dig.. VART FINNS MAXIM???? satan .. jag glömde rödvins dopningen

Anonym sa...

Jag beställer Maxim-produkter från Maxpuls.se. Begär offert och ett bra pris, brukar få lite över 10% rabatt och fraktfri leverans där då jag beställer mycket (lådvis med bars och pulver).