fredag, juli 27, 2007

Slakmot




Det är några slakmoter i Åsarna. Det finns även en del av dem i Loning. Idag har jag varit på hemmaplan och nött grusvägsslakmoter. Jag gillar sån terräng. Man kan faktiskt säga att jag är uppvuxen med sådan. Man kan nog gå så långt att säga att jag är uppvuxen och formad av slakmot. Hela jag är en enda stor slakmota. Halvseg och småjävlig... Jajävlar. Det kändes ganska bra idag. Vilan har gjort mig gott, tror jag, det känns faktiskt som om benen tål en del stryk nu. Och stryk ska de få på söndag, tro mig. Jag har redan börjat sippa kornstärkelse... Men det tänker jag inte göra på söndag, då blire riktig sportdryck signerad Micke H. Jag går på allt, 4x4, maxstyrka, kraftandning, kraftmätare, kraftfoder, kraftiga vader men jag kommer aldrig köpa sportdryck mer. Vitargo är alltså kornstärkelse. Inget annat. Det tar man alltså RIKTIGT bra betalt för... Galet. Jag som har flera kilo kornstärkelse kvar. Det är därför jag sippar den nu, inte av någon annan anledning. Måste göra slut på skiten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara "pure vitargo" som innehåller enbart kornstärkelse, men i electrolyten är det mer tillsatt. Men bra betalt tar alla, det håller jag med om!

Miike sa...

Det som skiljer electrolyten mot pure är att electrolyten är det lite salt tillsatt samt lite magnesium.. OJ jag glömde att det även är aspartam och färgämne!
Problemet är att kroppen bara kan ta upp c:a 1 g kolhydrater på minut.. Men det finns sätt att "lura" kroppen lite.. ja vi får se hur väl Andersson lurar kroppen med den "nya" 2:1 blandningen, ja ny och ny den används på touren.

Hmm jag ängnade hela förra lördags kvällen att doktorera på sportdrycker o kolhydrater, törs man säga det medans andra satt o drack vin o var sociala!?

Unknown sa...

Det är farligt att doktorera. Man kan måsta använda hjärnan. Den har man ingen nytta av i cykling. Bara att kunna stänga av den. Ja det är synd att det inte är nån aspartam i den nya 2:1an, aspartam är väl fördummande när det lagras i hjärnan? Eller har jag sett för mycket på "Du är vad du äter"?

Tom sa...

Man blir helt pantad! Jag består av 50% aspartam och 50% sukralos.

Anonym sa...

Har ni provat vatten, jag har bara goda erfarenheter av denna dryck, innehåller allt vad man behöver.