måndag, maj 28, 2007

Dårar


Mmm inte mycket att orda om. Bilden talar sitt tydliga språk. Större delen av Sundsvalls 4x4

-elit har genomfört ett Långlopp. Observera att mina vader är lite för klena jämfört med Mickes. Troligen satt det fem placeringar i den skillnaden. Jag har nu jobbat stenhårt på att öka uthålligheten och jag har kommit en bit på väg. 175 kg i benböj är jag stolt över 4 reps 4 set. Hade nog fixat tio kilo till men jag är lite feg. Benböj handlar mycket om psyke och avsaknad av stödbälte. Allt i bålstabilitetens och uthållighetens tjänst. Nu när jag persat med 10 kg räknar jag iskallt med att inte ta slut alls på nästa Långlopp. Förhoppningsvis hinner jag köra en vända på 185 kg innan så att jag är på den säkra sidan. Elaka tungor sa att vi körde distans igår. Inte jag, jag var social med några kamrater och fikade i en sådär fyra timmar. I och för sig utomhus, men jag klassar det som fika då krafttackan innehåller koffein. Fika gjorde jag även på fredagen, men det kan man lika gärna klassa som roligträning.

Blängde på trainern idag, funderar på om jag ska lyfta av cykeln som sitter på och använda den på Alnötrampen eller om den ska få sitta kvar till nästa vinter. Verkar ju lite onödigt att lyfta av den. Iofs måste jag nog ändå göra det då det sitter ett vanligt svart däck på nu och inte ett sånt där snyggt orange trainerdäck. Ja jag kan nog lika gärna se om den funkar utomhus med. Eller så åker jag anthem. 685 mm styre och dryga timmen runt ön vore väl lite läckert!?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Henrik, självklart skall du ta din racer till Alnö och ge pojkarna lite och fundera på.

Miike sa...

Fasiken vad slitna vi ser ut att vara, kan det vara för lite styrketräning?

Anonym sa...

Tror inte ni är slitna...det är kanske lite empati i blicken då ni tittar på en orakad gubbe med lösa klingor....Jag sadlar om och börjar med vattengympa, inga skador och låga kostnader.

Tom sa...

Ni ser löjligt fräscha ut! Smutsiga måhända, men inte en glasartad blick så långt ögat kan nå.

Unknown sa...

Fast jag mådde inte sååå bra sista biten in mot mål. Blev vääldigt misstänksam när jag såg tre likadana stigar framför mig...

Tom sa...

Duktigt av dig att välja rätt ändå! ;-)