söndag, maj 06, 2007

Hjärtmassage

Fan, den här helgen har hjärtat fått slå. Dubbla fyror igår och idag blev det 4 varv på Nordströms bana. Mäktigt att se att 90 min späkning på den banan bara genererade 12 min i zonen 90-95%. Där ser man vad effektivt det är med 4x4 som ger ungefär lika mycket tid i zonen om inte längre. Åter till banan, helvete den är slitsam den slingan ca tusen höjdmeter säger en del. Har snorat mig runt slingan, tror att pollenhelvetet börja jävlas. Trodde inte att min näsa kunde innehålla så mycket snor. Undra vad stavgångstanterna tyckte om mig uppför EKG-backen? Jag gjorde en riktig Björndalen look a like... Man lär sig ett och annat om sig själv när man tar i runt den slingan, vad som händer med låren tex när bakhjulet tappar fästet för en liten stund... skönt!
Min nya leksak går från klarhet till klarhet, så jävla bra helt enkelt. Kapade 15 sekunder från mitt pesronbästa uppför Södra backen jämfört med den stela hojen. Då är det ju ändå bara asfalt... Förbättringen kan ju även tyda på att min kropp börjat återhämta sig efter de gångna månadens träning. Faktiskt har jag kört så pass mycket mängd att jag knappt behöver skämmas längre när jag läser andras hemsidor. Imorrn är det måndag, det är bra.

1 kommentar:

Nordström sa...

Den är lagd med kärlek den slingan... Kärlek till smärta.