fredag, maj 04, 2007

Världens bredaste...


Fan, idag försökte jag mig på 4x4 igen. Inte hälsosamt. Var lite sleten sen vilodagen igår, tänkte ett tag vila dubbelt men vafan!? Det är ju snart tävlingar så jag hinner nog varva ner snart ändå... Testade Advancen i en av mina referensbackar. Med hyfsat mjuk setting bak så var jag 5 sekunder långsammare på den motför min överrejsiga XTC med Tune-barends. Tiden var iofs bara 2:10 så procentuellt blir det en del. Imorgon ska jag dock testa skiten på Södra, den backen är lite längre. Men tappar man inte mer fastän dämparen är satt så pass mjuk så tjänar man nog igen den tiden på en lång tävling. Lätt. Lite lur på mitt nya fina styre, det är endast 685 mm brett alltså ett normalt styre är ju 585 mm. Men satan, det är skönt att vara turistig. Funderar på att tävla i baggy-shorts med. Då får man ju slå ur underläge. Den är twitchy min nya hoj. Den ser mjuk och fin ut men jälvar vad nervös den är. Undra om jag ska slänga på REBA'n. 100 mm fram, riserstyre och mjuk dämpare, Mountain Mayhem here I come!

2 kommentarer:

Miike sa...

du ser ut som en Belgian Blue med det där styret! det borde ge respekt!?

Tom sa...

Är bockstyre förbjudet??