tisdag, januari 30, 2007

Utfall

Du kan kalla mig för idiot, jag är en idiot...
Jag kände det på en gång. Det här får jag sota för, tänkte jag när först vänster skinka blev sådär livlös som en skinka bara blir innan jul och vid utfall, sen höger. De förstod aldrig vad som hände. Lika bra det. Hela dagen har varit en kamp mot skinkorna, gå på muggen är inte roligt, kliva i och ur bilen är lika illa, trappor suger osv. Det var inga problem att känna att jag arbetade med skinkorna under dagens skidpass, de var liksom stela och väldigt strama dessutom så skickade de signaler av trevlig smärta till hjärnan vid varje frånskjut. Det blev ett gäng såna signaler under kvällens 4x4 pass. Pulsen sticker iväg fint och jag andas som en hel tomtearmé. Inte illa alls faktiskt.
Klurat lite på det här med styrka också. Jag har ganska stora lår, har alltid haft det och de krymper inte. Alltså är det lika bra att göra dem så starka som möjligt, liksom göra det bästa av situationen. Jag kommer aldrig se ut som Dansken från Belsen, lika bra det kanske så jag får behålla det kvinnliga sällskapet...

Har precis avslutat de 5 inledande 4x4 passen. Vet inte hur det känns förutom att det just känns, klurigt det här. Den här omgången har det ju blivit rejält mycket mer styrka också, vilket känns bra. Det är ju trots allt bara 6 månader till Beach 2007!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öm/ont i skinkorna??? Kör du med tyska stilen?

Unknown sa...

Ja, väldig mycket blankt läder!