onsdag, januari 17, 2007

?

Vafan!?
Ibland undrar jag vad jag håller på med. Sitter och stirrar in i den där sovrumsväggen som vanligt. För fem år sen hade jag nog varit i stadsbacken och försökt få så många åk som möjligt på skidor, utför givetvis. Då hade jag som mål att bli så bra som möjligt på att åka stort och försöka lära mig att hoppa stort. Givetvis var jag ju helt insnöad på det. Gjorde inget annat, tänkte inte på något annat. Nu är det samma sak med cyklingen. Ibland undrar vad som hade hänt om jag lagt lika mycket tid och kraft på en yrkeskarriär? Misstänker att jag nog skulle tjäna mer pengar än vad jag gör idag om jag valt den inriktningen. Sånt där är ju klurigt med, har man som jag slängt bort en massa CSNpengar på att utbilda sig och sen vägra ta steget fullt ut på jobbet bara för att det skulle inskränka på träningstiden. Det är nog inte så smart. Jag har iofs aldrig påstått att jag är särskilt smart heller, vilket nog är tur.

4x4 suger. Det är sant. Dagens pass var inte heller roligt. Benen surnade fullständigt och effekten sjönk till nån slags konstig nivå, den börjar på 3.. Skitdag.

Sådärja, då har jag fått spy lite galla igen, i övrigt har jag inte mycket att klaga på. 250hk och 4x4 är fortfarande brottsligt roligt på is.

5 kommentarer:

Tom sa...

Betydligt roligare än 102 hk Ficus, I'm sure.

Nordström sa...

Det är fint att vara besatt!

Anonym sa...

Henrik,det kunde ha varit på det här viset också, om du hade struntat i idrott och satsat på en kariär, hur hade det sett ut i dag kan man fundera på. Övervikt med ca 20 kg, mage så stor att du hade fått andnöd när du skall knyta skorna, en drink varje kväll för att varva ned, efter 10 - 15 år en begynande alkolism, skillsmässa, underhåll, skulder, kommer full på jobbet, skäller ut chefen, kicken, sen väntar parkbänken. Du gör alldels rätt i att satsa på din cykelåkning.

Tom sa...

Amen.

Unknown sa...

Du har säkert rätt Robert. Har man en gång gått ner sig i det här träningsträsket är det lika bra att stanna kvar livet ut. Hellre det än att sitta och hänga med "proffsen" på nån parkbänk vid ån...