söndag, januari 28, 2007

Prylar

Jag insåg ju genast att mina Alulite var för pinsamma att använda. Efter lite grunnande över hur mycket ett par fina stavar får kosta så bestämde jag mig, eller Björn bestämde åt mig. Tur det annars har jag velat fortfarande... Ett par såna som på bild blev det, bra skit vill jag säga. Liiite styvare än alulite, men bara liiite. Jag gillar prylar! Nåt jag gillar ännu mer är att träna med mina prylar. Det är kul.

Helgen har tillbringats i Kramfors. Har även hunnit göra studiebesök på Räddningshögskolan (?) och lekt med blivande brandmän. Av vad jag kan utröna av de möten jag haft med blivande brandmän så är det två stycken av dem i vars händer jag skulle kunna tänka mig att lägga mitt liv. Resten vill nog bara ha titeln för att kunna ragga på krogen... Jävla sopor! Brandmän ska vara hårda killar som inte drar sig för att ta i lite, inte fan ska väl ett samtalsämne dem emellan vara huruvida man har poletter till solariet eller inte???? Världen är galen...

Vi körde lite 4x4, på ski och rodd. Rodd var manligt, kändes manligt och gjorde ont på ett manligt sätt. Lite maxstyrka direkt på gör en ju alltid glad. Idag har jag suttit i skrubben och kört 4x4 på trainern. Fan! Har räknat på det, jag borde kunna hålla 315W men fixade det inte riktigt idag. Skit, jag tar det nästa gång! Testadade 115kg i knäböj men jag fegade, bål och rygg är för klena ännu, men det kommer!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men vad är det för stav då, något tyskt?
Förstorade men såg inte...One way?
Försökte mig på Lind-stakning med resultatet att staven hakade i staketet bredvid. Vilket skidåkarsvullo man är. Swix ct 3:or konstateras vara Norsk-pansar.
Ska du haka på Wasa, öppet spår? Du är ju maxtränad efter all roddträning.

Unknown sa...

Det är finskt! Exel är tydligen The Shit! Ovalt compositerör för minimalt flex och massiva aerodynamiska fördelar... CT3 övervägdes de med, men den stora trenden är Finskt just nu i skidspåren.
Öppet spår? Vad är det?
Ikväll blir det 4x4 i hotellbacken!

Tom sa...

Du är helt rätt ute, Henrik. Exel är det skit!

Anonym sa...

Jag förordar bambustavar.

Nordström sa...

Jag sitter med Excel hela dagarna, men visste inte det fanns i composite också. Nu har jag beställt ett par jag med, för arbetsmiljö ska man inte snåla på. Jag förstår inte riktigt hur man får i dem i datorn men det löser sig med lite hjälp, för vem begriper sig på datorer förutom IT-folket själva.