söndag, januari 21, 2007

Klängåkning


Idag så har jag roat mig med att lufta de gamla madshuslaggen. Satan vilka lagg, har inte vallat dem sen stan brann men all den kärlek de fått under mitten av nitti har nog gjort sitt. De satt som stegjärn uppför, ett genuint Björnfäste, och gick som två Scudmissiler utför. Helvete vad kul! Solen kikade fram och Södra berget visade sig från sin allra bästa sida. Där borde man för övrigt arrangera en Sverigecup i XC. Banan är ju lagd, signerad Henrik Nordström, det finns höjdmeter så att det blir över och även riktigt rolig åkning. Fast tidsavstånden skulle bli stora mellan åkarna på den banan, och det gillar inte jag.
Lite förvånad över att det gick så pass bra att åka skidor idag. Det var ju trots allt några år sedan sist. Men tiden på Idrottspluton tillsammans med Elofsson & Co sitter väl i där under huden. Det var härligt att gå på uppför, att orka växla mellan saxning och diagonalande, fan tom stakningen var ok. Nu ska jag givetvis uppgradera utrustningen, har redan varit och fluktat efter par compositestavar, tydligen var de skit säger kamraterna. Tunga och mjuka. Det funkar ju inte så det får bli de där vingformade Swixstavarna med gjutet kolfibergrepp. De är mera min stil, de ska tydligen kosta som ett bra plastframhjul...

Som vanligt har ju helgjävlen varit för kort, imorgon är det fullt ställ med utskällning från Saudier, Kineser mm. Undra just om de verkligen vet att det är 4x4 som gäller och inte en massa annat skit som stål? Stålpriserna kommer ändå att rasa efter 2008 och då står de där. Men börjar de köra 4x4 nu så har de ju iaf stort hjärta...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ut. var på södra idag oxå, såg dig inte. Till skillnad från dig kan jag inte uttrycka någon förvåning över bra teknik. Teknik som en tjack-skadad överviktig 70-årig epilept. Undrar om det är din Giant-hoj på Kadens, sid 65. Grymma 5.3 kg å svävar i en heliumballong...för några veckor sedan sa du ju att det blir mkt svart!!!???

Anonym sa...

Klömmde en sak. Ett Taiwanesiskt märke....Jag förstår att du menar MARVIL =-0

Anonym sa...

Henrik, i dag är det du som ger träningsvärken ett ansikte.

Unknown sa...

Nä Robert inte är det jag som ger den ett ansikte. Min flickvän Bodil som åkt betydligt mindre skidor i sina dagar hade stora problem att komma i och ur bilen i morse. Mina ljumskar är bara en smula stumma, ingen fara alls faktiskt. Hade räknat med värre...

Anonym sa...

Var också på södra igår men såg inte dig jag heller. Börjar tveka att det är sant att du var där. Men du kanske höll dig till björnspåret?

Miike sa...

Bra att du börjar med träning för riktiga karlar! Inget mera fjant på trainer nu!

Nordström sa...

Till sommaren ska du köra min bana 4 gånger i veckan 4 varv per gång...

Unknown sa...

Jorå jag var där, körde björnspåret flera varv...

Nästa år hoppas jag orka genomföra tre varv på nordströmbanan i något sånär bra tempo, i somras var två max...