torsdag, januari 11, 2007

Knäad

Var idag på besök hos ortopediska kliniken. Behövde inte vänta en sekund, läkaren dök upp på en gång. Undersökningen tog 15 min. Detta måste tillhöra ovanligheterna på den avdelningen. Han klämde och bände lite på benet och konstaterade snabbt att jag saknar det främre korsbandet, dvs det främre av de band som syns i mitten av bilden. Skitkul, det positiva är att resten av skiten verkar ha klarat sig, således inget akut behov av operation. Lite surt att min landsvägsdebut skulle resultera i detta, men va fan då är ju det avklarat. Då jag inte har något korsband i det andra knäet heller så kan jag ju vurpa obehindrat i framtiden. Så det kanske blir ännu ett besök till Linköping. Ärret tyckte han var snyggt, det framhäver liksom de deformerade delarna av mitt smalben på ett snyggt sätt. Bara för att utsätta mig för lite risker har jag ikväll varit och halkat omkring på en liftgata som egentligen är en kraftigt lutande skridskobana. Men de få hjärnceller jag har tvingade ut mig i själva slalombacken istället, där var det betydligt säkrare att köra 4x4. Så ännu ett pass är lagt till handlingarna.

Testade även Audis 4x4 då den stora parkeringsplanen vid Sidsjön var helt spegelblank. Det var ganska fräckt, fast Bodil ville kliva ur. Förstår inte varför? Bilkörning är som bäst när man får titta ut genom sidorutan för att se framåt. Jag älskar 4x4, i alla dess former.

8 kommentarer:

Tom sa...

Mer eller mindre friskförklarad alltså? ;-)

Nordström sa...

Å fy f-n, den dagen Anderson blir friskförklarad kliver jag av denna värld!

Unknown sa...

Hahahaha, nä frisk blir jag aldrig...

Miike sa...

Hur mycket vikt tjänar man om man tar bort korsbandet?

Unknown sa...

2 kg

Anonym sa...

Hej Henrik
Då kanske det är dags för lite längre pass (4-5h cykel) för att bygga upp resterna av dina knän.

Tom sa...

Micke L är definitivt något på spåren. Distansträning vore något för dig och dina knän, Henrik. Varför inte i sjukhuskulverten?

Unknown sa...

Ska släpa ner racern i kulverten imorgon. Lite orolig för kurvorna bara.