lördag, november 28, 2009

Nya hjul


Så kom de, äntligen. Lång leveranstid men nu står de här hemma. Tänkta att fungera som träningshjul deLuxe och att göra Svarten mer komplett vid eventuell försäljning. Keramiska lager topptestade i Tysk facktidskrift, väger in på 1513g och ser helt ok ut. Spikraka och rullar löjligt lätt vid provsnurr. Ringlé ger ju mig som var med på den tiden vissa rysningar, det är bara en sak som är fel med de här och det är att de inte är lilaeloxerade...

Jag har tränat igen, igår. Känns bra. Första passen nu som det känns som om kroppen svarar på input. Fyrorna rullar på och jag är inte döende dagen efter längre, vilket ju är lite skönt. Faktiskt så körde jag två på raken och den andra dagen kändes mycket bättre, precis som det ska va, så jag har nog börjat att hitta rätt. Jag har vägrat ge mig med belastningen, alltså jag har istället för att sänka försökt komma runt min avsaknad av kapacitet på diverse sätt. Först blev det en hel fyra, några treor osv. Nästa pass två fyror några treor und so. Nu kör jag hela fyror, med en bonusintervall samt kan köra dem längre om jag vill. Så jag dammar väl på tills jag orkar fyra femmor eller kanske fem femmor sen ökar jag belastningen och börjar om. Som det är nu så kör jag dem på 410W, på min hoj som nog kanske är lite glädjemätare, det ska bli spännande att se om det går att öka på samma sätt som jag ökade mina tjugor i fjol. Alltså från 315 till 370W. Det är ju rätt många procents förbättring... Men det är faktiska data från förra vintern så det är väl bara att bättra dem till i år. Skam den som ger sig. Jag inbillar mig att jag behöver de här hårdare intervallerna mer än tjugor, jag har alltid kört tröskeintervaller, men aldrig fyror på ett kontrollerat sätt. I min värld känns det som om jag borde träna på det senare då jag inte är van dem och jag tror att en god vana är bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja får du den förbättringen i vinter blir du nog riktigt farlig till våren!!
//S

Markus Porath sa...

4or på 410Watt är inte illa och du kör väl på Monarken som mig veterligen aldrig visar några glädjesiffror. Hur många och hur lång vila kör du?

Unknown sa...

Nu kör jag fyra reps om fyra minuter med tre min vila. De dagar det går dåligt kör jag en extra.