fredag, november 13, 2009

CRAFT BIKE Trans Germany 2010?

Fan. Nån som ska med?

Av någon händelse råkade jag halka in på deras hemsida, blev fast bland bilderna. Jävlar alltså, mitt livs cykelupplevelse. Så mäktigt att se vissa passager och känna igen sig. Nästan så jag känner hur det kändes, just där, just då. Som här tex:




Det här är taget i avslutningen av en lång klättring, kommer inte ihåg hur lång men någonstans mellan 30 till 60 min. Innan vi kom upp så skulle en otroligt löjligt idiotbrant stigning på gräs bemästras. Jag var inte kaxig där. När vi väl passerade stängslet så stod det där parkerad en flång-ny Porsche 911 turbo. Jag frågade ägaren varför han parkerat min bil där... Dumfan fattade inget. Jag blir vemodigt nostalgisk över att titta på bilderna. Stolt. Japp jag har varit där. Sånt gillar jag, att ha varit på platser och gjort något. Inte bara åkt någonstans och tittat, det är viktigt att göra något. Men det TG från 2008 kommer inte att gå att återuppleva, nästa år har de kapat ner tävlingen till 4 dagar. Helt plötsligt känns det genomförbart igen. Även logistiskt... Men 4 dagar? Är det en utmaning det??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag är då på!!
//S

Katarina M-I sa...

4 dagar. Det känns som en förlängd weekend.
Fast det lockar mer med 4 dagar 2010 än åtta. Eller behöver man mer än ett år mellan innan etapploppssuget kommer tillbaka?

Det känns som hela 2009 gick åt till en sak, Transalp.

/Katarina

Unknown sa...

Ja åtta är lite överkurs, för motionärer. Rätt mycket semester och pengar som ryker bara för att bli trött...