fredag, november 27, 2009

Dit och tillbaka

Ja, Fagersta visade sig från sin svartaste och blötaste sida. Min träningsiver dog i samma veva som jag upptäckte att jag lämnat hälften av min packning hemma. Träningen blev begränsad till promenaden till Konsum för att köpa en designad tandborste samt kräm ämnad för mina tänder. Stålverk är manliga platser, när det smäller då smäller det och smäller det så är det av en anledning. Jag skulle inte vilja vara med när eller om "hetan" drar iväg och spårar ur i slutet av valssträckan, glödande stål i i höga hastigheter är jag grymt tveksam till. Vi kunde gemensamt konstatera att mina ekrar troligen kommer ifrån Fagersta, ekrar är de tydligen bäst på, vem kunde väl tro att mitt jobb hade koppling till cykling?

Långa resor är tydligen formbyggande för mig. Efter 4,5 fyra på Monarken igår kväll kan jag inte längre skylla mina tävlingsresultat på långa bilresor. Satan.

Inga kommentarer: