lördag, april 10, 2010

Svartfot

Klockan tjugo i nio var jag på väg att ta en påtår av morgonkaffet. Då hade jag inte bytt däck på cykeln, inte börjat att leta fram kläder, skor mm ( vilket är ett problem då jag cyklar ute ca en gång i månaden... ). Samlingen för klubbträningen var 0900. Det fanns ju inte en sportmössa. Jag resignerade och samlade kraft för skrubb på förmiddagen och lätt utecykling på eftermiddagen. Sen kom jag på att stans andra klubb ART skulle köra ifrån Tonhallen kl 10. Tonhallen ligger ca två millimeter från där jag bor så det kändes överkomligt. Sagt och gjort, avfärd Allsta, Matfors, Huljen, Bergsåker och Birsta sen hem. En fin runda men lagom stigning. Jag tog idag chansen att testa en omvänd variant av min roll som Sundsvallscyklist, alltså jag gick inte in för att ställa av alla så fort som möjligt. Faktiskt så var det jag som var orsak till en del väntan... Det är ju annars något vår klubb är grymt känd för, att ställa av, men jag vill påstå att det tillhör det mörka nittiotalet. Egentligen är ju det helt fel taktik, att ställa av folk så fort som möjligt alltså, mycket bättre att vänta tills alla är så långt hemifrån som möjligt, det ger bättre effekt i regleringen av antalet aktiva cyklister i närområdet. Nåja, vi hade tur med vädret, turen var fin och sällskapet trevligt. Jag tror till och med att de flesta i klungan var hyfsat eniga om att det är bättre att vi startar helgens distanspass på samma tid och plats för båda klubbarna. Fatta vad fränt med en klunga på tretti, fyrtio pers, i Sundsvall. En eller två klubbar i klungan spelar mindre roll. Ytterligare en grej som är bra är att det nu kommer att bli derby på Timråg GP. Fattas nu bara fanatiska och våldsamma huliganer så kan vi börja att tjäna pengar på det här också.

En mindre bra sak är att jag nog fått fel framväxel till Besten... Och att min Garmin numera bara orkar tre timmar innan den dör... Ett tecken att jag inte ska träna så långt och kanske fokusera mer på styrketryck?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej,
Kan verkligen tipsa om Garmin 500!
Mvh Jens

Unknown sa...

Du såg ut att hänga lite löst längst bak i klungan när vi möttes i Allsta :o)
Vi får väl sikta på att starta samtidigt nästa gång. Det känns bara fånigt att köra var för sig.

Unknown sa...

Jag tror jag får stödköpa en 500...

Japp, fan vad jag sladdade idag rätt långt ifrån fjolårets vårform. Vilket är bra.

olmarkus sa...

Såg en bild på ARTs hemsida från passet och såg att du körde på MTB:n... Fungerar det bra? Antar att du har slicks på?