fredag, april 23, 2010

Cykelmek

Jag vet, bildlöst är så jävla värdelöst... Men vi har tappat bort laddaren till kameran. Jo, det är sant. Min mobil lirar inte med hemdatorn och på jobbet så får den datorn att krascha... Bra grejer... Ska se över min mobila elektronik inom kort. Jag får använda mig av en målande beskrivning istället.

Bygger ju cykel nu... Saknas lite prylar så jag har inte stressat. Blir så sliten av att meka ändå. Klädde av fjolårsgummi från ett par tubhjul igår. La på ett par XC4or torrt bara för att stilla min nyfikenhet; molto bene... Ser ut att ha en mycket trevlig rund profil och hyggligt med luftkammare. De ska bli spännande att rulla litet på. Sen tog jag tag i sånt jag gruvade mig för, kapa hydraulslang. Inte att förknippa med något som har med en hydraulrulle att göra... Det var över på fem minuter, fram och bak. Marta Magnesium blir fint skit... Råkade även väga min framgaffel, 1350g för en 100 mm. 20 mindre än en angivet från fabriken. Tänk att det är så att i den här branschen börjar man nästan fundera om något är fel då den verkliga vikten är lägre än angivet... Hur som så ser det ganska så hyggligt ut än så länge i bygget. Väntar med spändhet på framväxel, styre, stam, stolpe och kanske en och annan uppgradering.

Mjölby? Njaeee...

2 kommentarer:

Tom sa...

Klart du ska köra Mjölby, från en seger till en annan.

Jonas l sa...

Håller med Tom. Klart du ska köra i Mjölby, lär bli riktigt kul