torsdag, april 15, 2010

Fan det fungerade!

Att köra korta intervaller idag, dagen efter gårdagen... Men det är kanske så, att jag blev trött igår men gick inte sönder fullständigt. Har känt mig rätt fräsch i trappor och sånt idag så det kanske inte sliter alltför mycket med några 30s även fast de gör ont, då. Jag rullade runt på mina favoritintervaller för tillfället; 10/20. Märker förresten precis nu att jag hatar min dator, varför i hela helvete ska de hålla på att installera en massa skit jag ändå kommer att tacka nej till? Åter till passet... De sitter precis där de ska de här korta intervallerna. Lokalt är det som gäller i år, inte centralt som jag så länge hävdat tidigare. Sent skall syndaren... eller nåt. Och varför inte göra det på riktigt då? Om jag ändå tror att det lokala är den begränsande faktorn, då lär jag ju stressa det maximalt. 10s på dubbel tröskel är fint, nu misstänker jag att jag kör dem lite hårt men vafan, jag klarar 80 st och skulle nog kunna mäkta med en eller ett par till. Siktar alltid på 110 i kadens, sen om jag orkar hålla hela vägen skiter jag i, det får helt enkelt driva litet, är ju ibland över 120 också så snittet lär jämna ut sig. Tycker att jag slappnade av rätt fint idag trots att jag la på ytterligare ett hekto för att snygga till siffrorna litet. Det drar rätt gott i baksidan av låret och jag tror att bålen får sig en stabiliseringskurs på köpet, det blir ju ändå lite belastning som ska dras runt. Jag kan bara inte fatta varför Monark inte tillåter större siffror än 7 kg på en TC med viktkorg, det får ju för fan plats flera kilon till!? Men det är klart, den är ju designad för hockeyspelare och inte för blekfeta effektsuktande cyklister! Men ponera att en random 78 kgs cyklist skulle få för sig att köra styrketryck på 5 W/kg och 50 i kadens vilket skulle kräva 7,8 kgs belastning... Hur kul är det att mata i 7 kg då? Fan, skärpning!

Inga kommentarer: