fredag, april 30, 2010

Anmäld till tävlingspremiär

Anmälde mig idag till Billingeracet. Kände att det var dags. Har ju vacklat av och an gällande premiärtävlingen men har i bakhuvudet känt att Billingen blir no.1. Jag är idag väldigt glad att jag inte är anmäld till Kolmårdsbiken då mina ben inte mår särskilt bra. En massa senor som är korta och muskler som känns mjölksyraöverdoserade. Hade som plan att köra 30s idag men jag spar nog dem till imorgon.

Anar samma tendenser som i fjol vår. Då kände jag mig jättestark tidigt på våren sen så brände jag benen, tog mig knappt runt Billingen, Lida Loop och fick ingen fart förrän på Cykelvasan. Tänkte försöka motverka sådan dumheter i år. I år är det ingen lek som mina klubbkamrater skulle ha sagt.

2 kommentarer:

Nicklas @ Träningslära sa...

Kolmårdstävlingen hade jag mina små funderingar på att ställa upp i men jag törs inte hehe.

Fortfarande alldeles för novis på skogsåkningen. Har bara kört et lopp och det var 3-milsloppet i Kjulaskogarna utanför Eskilstuna i september. Smeracet, känner du till det?

Jag kom bland de sista haha! Men jag skyller på förkylning och världens sämsta pedaler. Fanns bara kloss på ena sidan och de vände sig ALLTID neråt!

Så jag förlorade sjukt mycket på att aldrig kunna få fäste i pedalerna.

Har du kört det loppet?

/Nicklas

Unknown sa...

Smeracet har jag kört för tvåtusen år sedan; 1994 eller 1995. Då var det ett XC alltså rundbana så det är nog inte samma nu. Om du är cykelsugen och inte vill ge dig på det mest tekniska Långloppet så är ju Mörksuggejakten jättefin och CykelVasan är tekniskt jättelätt.