måndag, april 05, 2010

Påsk = Asfaltsnötning

Eller inte.
Jag har hittat en ny hobby. Skare, skejtskidor och en kritvit fjällvärld lätt belyst av en aprilsol utan vind. Det är ingen idé att skriva så mycket mera om turerna från Ullådalen och Storulvån. Den som varit där förstår och för den som inte är det ingen idé att förklara, det måste upplevas. Inga lång, lång-turer, bara njutning.

När jag vaknade idag hade jag en liten svag tanke om att kanske prova att cykla på lite asfalt men då den här dagen då jag faktiskt hade tillgång till en cykel var den första dagen då det snöade den här helgen så såg jag det som ett tecken. Jag skiter i't.

Sen till ett litet dilemma kopplat till de två tidigare styckena. Brink tänkte skejta Jämtlandstriangeln i april, lätt packning, övernattningar på Fjällstationer och all lyx en trött skidåkare kan tänka sig, Saken är bara den att trippen går av stapeln samma helg som tävlingarna i Mjölby...

1 kommentar:

Samuel sa...

Lätt val för en cyklist;-)