fredag, april 09, 2010

Ny bil?


Nu när vi var i Åre så på väg till en av alla dessa REA-klädbutiker så snubblade jag bokstavligen på en MB GLK. Har länge haft önskan att provköra en och som av en händelse så hade Mercedes ett testcenter snett mitt emot Audis sedan länge etablerade hos Hanson vid Åre torg... Det var tomt där inne, på folk, bilnycklar fanns det gått om. Ingen idé att prova något som en gigantisk S-klasse utan jag nöjde mig med att stilla min nyfikenhet om en kompakt-SUV. Det smakade fågel. 540 Nm diesevrid och en sjustegad automat som gått i Tysk precisionsdrillning sedan den dagen dess konstruktör föddes gjorde i alla fall intryck på mig. Designmässigt är den helt och hållet i min smak, min kära livskamrat tycker däremot att den är skitful, som en tjock Mini... Men jag gillar även Mini så det är nog mig det är fel på. Inte var den särskilt dyr heller, 439000.- utan utrustning...
//Drömfabriken.

1 kommentar:

Peter sa...

Fan va billigt! ta två! ;)