onsdag, april 22, 2009

Prutning deluxe


Jag köpte ju en testcykel i vintras, av Mattias Lundqvist på Aktivitus. De som följt min blogg vet vad jag tycker om prutning, eller i alla fall skambud. Så jag ville inte skämma ut mig utan frågade istället om jag kunde få några träningstips om hur jag på bästa sätt skulle använda mig av den nyinköpta leksaken. Lite mervärde liksom, som ett Volvokort när man köper en ny Våffla, rabatter i butiken, erbjudanden osv. Kan även rekomenderas när ni mot förmodan ska handla av mig, jag skickar gärna med prylar istället för sänker priset, liksom. Åter till mitt inköp. Jorå visst, jag fick några tips, sen några till, ytterligare några och nu har jag nog kört hela vintern baserat på dessa. Jo, jag vill ju gärna få det att låta som om själv är bäste dräng, men i vinter har jag inte gjort så mycket på eget bevåg... I stort är det ju inte så svårt, bli trött. Men att få med så mycket som möjligt innan jag blir trött är en annan femma. Göra så rätt som möjligt. Tycker nog att det funkat löjligt bra, allt är ju relativt, men att öka från 320-375W vid FT på en vinter måste ju tyda på att teorierna är hyfsat korrekta, och fan, jag visste ju vad min gode kamrat Nordström fick för respons på Herrn Lundqvists träningsrecept så jag har känt mig ganska så lugn och inte behövt stressa. Det är nog A och O ändå, inte stressa. Det tar liksom tid. Bara att vara kass och sakta men säkert bli okassare... Ska bli skoj att ge på kroppen det här sista nu innan tävlingssäsongen börjar på riktigt. Den perioden börjar imorrn. Jag är fullständigt lugn.

Inga kommentarer: