söndag, april 26, 2009

Allvarligt?

Satt och stirrade på XC-WC, samtidigt var det Liege på TV i rummet bredvid. Trots att producenten överträffade sig själv i att vara värdelös så föredrog jag Live-streamingen från Offenburg. XC är bra bra. Absalon är bra bäst. Darvell körde upp sig ca 120 placeringar, hoppas det ger några UCI-poäng så han slipper starta sist, sen hoppas jag att han får starta på en hel ram nästa gång också. Banan såg inte ut att vara så skonsam mot ramar som inte är det.

Jag och Micke var ut och finåkte några timmar i hopp om att hitta stigar utan snö. Vi hittade väl några men det var kanske 100 m snöfritt, så vi drog på OK och köpte kaffe med blåbärsmuffins istället. Vi införde idag en ny distansträningsstandard, Bladelius + Helicon, vilka nu seglar upp väldigt högt på min All time high-lista.

Idag har varit en sån där dag då jag inte kan gnälla på så mycket, kikat på lägenhet, tränat, ätit gott osv. Sånt som jag hatar när det står i träningsbloggar. Trodde motvinden skulle störa mig men det var nog mest medvinden som kändes för glättig. Det enda chockerande som hänt idag var att jag hällde mitt kaffe i datorn under Livestreamingen...

I nästa inlägg ska det finnas mer gnäll, jag lovar.

1 kommentar:

Tom sa...

Ja, det här håller inte.

Det är jag som är politiskt korrekt, inte du.