måndag, april 27, 2009

Att döda en muskel

Eller två. Kan tänkas att jag är fel ute, men att bli trött i en muskel är bra. Att bli trött i flera ännu bättre, kan tänkas att vara trött i just flera hämmar förmågan att bli trött i en specifik. Det här med styrketräning ska ju vara bra, helst om jag kör jääättemånga reps. Fint alltså, cykla är ju bra det också, om man är ute efter att bli bra på skejt, även klassiskt tydligen... Men, men, efter en helg fylld av massor av rundtrampande och rätt trötta ben så tänkte jag att jag lär döda mina skinkor då de faktiskt inte riktigt kändes lika döda som resten av mina ben. Såå då är ju styrketräning fint, med vikter alltså. Då kan jag ju koncentrera all min elakhet till bara mina skinkor och liksom låta resten av benen nästan få vila. Nu har jag gjort det och till min stora belåtenhet är nu även skinkorna precis lika döda som resten av mina ben! Men vänta nu, vaderna, DE krampar inte...

1 kommentar:

robert sa...

Botemedlet mot det är 1000 tåhävningar.