lördag, april 25, 2009

Kedjelöst



Äh, jag är ett klantarsle ibland. Lyckades kapa kedjan en länk för kort. Det var otroligt orutinerat gjort. Den här helgen spelar det väl mindre roll men om en månad, eller om jag orkar släpa ner mig till Kolmården så är det fint att kunna bryta litet på "fel" växel. Någon som vet förresten om det är ok att ta bort en av de två distanser som är på drivsidan vid vevlagret? Det vore ju isf smutt att snygga till kedjelinjen en smula med ett sådant tilltag. Vågade inte chansa nu när jag VILLE UT och få några premiärtimmar på svarten. Fan vad annorlunda det känns mot röden! Liiiite stummare liksom, givetvis kommer min uppskattning av stumheten att förbytas mot något annat när jag ska in på rotig stig, men som den svarar på tilltal! Gillar inte Next SL-styret, 560 mm är i smalaste laget för en som precis kört med ett något kapat 685 mm-riser... Det gick ju att ändra på med orginalhandtagen, bredda alltså. Men jag vill ju att svarten ska vara rårejsing så det ska på ett par barends och då blir det trångt med 560...


Faktum är att jag är ordentligt använd ikväll, varmt som satan är det. Benen fick så de teg igår kväll och dagens distans gjorde dem inte rappare. Fan vad folk som cyklar i den här stan! Helt galet. Kanske att jag borde skaffa mig en räser jag med, det verkar ju så skoj. Jag som skickade min till Ludvika igår...
Högt upp på önskelistan just nu:

Våga vägra Cervelo liksom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går bra att fixa kedjelinjen genom att sätta 1 distans på drivsidan och 2 på ickedrivsidan. Har kört så 2 säsonger på min NRS - funkar klockrent.

Unknown sa...

Velly good! Tackar!