tisdag, april 07, 2009

Pjåsk

Jag hatar elektronik. Höger lampa fram på bilen har lagt av, säger intstrumentpanelen. Fan tänkte jag klev ur skrothögen och mycket riktigt; svart som natten. Detta upptäcktes på väg till skidspåret, svor för mig själv i en timme, dels över lampan, skiiiitkul såhär i restskattetider att punga ut med en ny xenonlampa med drivning, dels över spåren som var gräsligt mjuka. Hade det var samma före i en slalombacke hade livet varit fulländat, uppför hotellbacken inte lika så. Fick liksom inte tillräckligt med svar i benen då jag är för kass för att bli trött när det är svåråkt så jag smög in i skrubben när jag väl kommit hem. Till råga på allt så började lamphelvetet att lysa på vägen hem. Kanske går det att övertala elektronik med diverse högljudda hot inifrån
kupén? Vem har sagt att inte våld lönar sig på döda ting? Nu har jag bevisat att psykologisk misshandel i alla fall fungerar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej tyvärr, när xenonlampor håller på att ta slut så gör dom sådär, lyser ibland alltså, ett tecken på att de håller på att ta slut och inte fel på styrenheten som de kommer försöka pracka på dig på verkstan. Nej en ny lampa behövs bara alltså, men de kostar fläsk som sagt:)

Unknown sa...

Det är uppfattat. Idag lyste den igen, så jag håller tummarna för att den lever ett litet tag till.

Hur länge förväntas en sån lampa leva?

robert sa...

Ja du Henrik, hade du haft en japansk bil så hade du aldrig behöva tänka tanken ens på lampans livslängd.

Rickard Mattsson sa...

Sälj skiten! Ja bilen alltså. ;)