måndag, april 20, 2009

Gubbracing


Ja vad ska jag säga mer om helgen? Lite bitter över Borensbergs arrangemang, kanske mer bitter för att jag inte riktigt hade pannben att döda mig själv över mållinjen. Eller kanske så är jag bitter över att jag borde vara bitter för att jag brutit men i själva verket är jävligt nöjd med att ha gjort det och därmed kommit hem till Sundsvall innan tolvslaget. Min kamrat Samuel var inte hemma i Lycksele förrän halv tre, någon måste alltid vara hårdast. Vi hade bra flyt med trafiken och snittade nystadgad motorvägsfart hela vägen till Sundsvall. Mycket bra

När jag på det obligatoriska-inför-start-muggbesöket innan Mjölbybiken drabbades av en kraftig panikångest orsakad av min totala avsaknad av stigcyklingskunskaper så trodde jag då aldrig att jag skulle cykla omkring och le på varv tre. Men fyförfan vad rolig den banan var! Satan vad skoj det är med XC!!! Helt sjukt, när arrangemanget stämmer och banan är bra så är det jäääääävligt roligt!!! Intensivt och alldeles underbart. Kanske att det skulle vara ännu roligare om det var kortare. Inte för att det skulle gynna mig, jag plockade någon stackare på sista varvet och hade nog kunnat hålla mitt trivseltempo i något varv till. Men det är ju intensiteten som är det fräna, Långlopp får stå för det andra, tycker jag. XC är Formel 1 och LL är Endurance

Priset på röden har efter helgen gått upp med minst 5000.-
Ni kan få köpa min Duringaffel för 4000.- då jag nu vill ha en SL! Köööööp!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Känner mig inte så hård idag dock.. Ännu trögare i huvet än vanligt....
Klart du ska ha en SL, den var ju grym!!
//Samuel

Anonym sa...

Känner mig inte så hård idag dock.. Ännu trögare i huvet än vanligt....
Klart du ska ha en SL, den var ju grym!!
//Samuel

Unknown sa...

Tro fan att du är trög i huvudet efter alla dessa jävla bländande skyltar...

Anonym sa...

Ja dom var jobbiga! Men sista 14 milen möte jag inte en bil å skyltarna blev färre...

Anonym sa...

Du ser rätt brutal ut på bilden..

/Andreas

Unknown sa...

Det vore ännu fränare att vara brutal också...

Anonym sa...

Hade det varit en Large ram hade jag köpt den...

Unknown sa...

Det går att ordna.